8 Şubat 2011 Salı

Günün Düşündürdükleri 08 Şubat 2011

Enerjisi yüksek insanlar. Lütfen hep etrafımda olun.

Bu sabah kızımın eski öğretmenleri ile biraraya geldim. Enerjileri yüksek, yılların tecrübesine sahip, çocukların ruhundan annelerden daha çok anlayan 2 hanım. Son 5 yıldır yoğun bir şekilde hayatımdalar. Çocuğuma bir dost olarak ulaşmayı başarıyorlar. Rana’yı onlara ilk teslim ettiğimde 6. sınıftaydı. O ele avuca sığmaz inatçı güzele önce ulaştılar, sonra direnmemesini sağladılar. Rana bugün desteğe ihtiyaç hissettiğinde hala onlara gider. Çünkü bilgi kadar, iletişimde önemli ve hem Bilge Hoca, hem de Nimet Hoca onunla ihtiyacı olan şekilde iletişim kuruyor.

Bu sabah onlara gittim. Neler yapıyorum/ yapıyoruz sohbeti” şablonların dışında düşündüğümüzde birbirimizi  destekleyebileceğimiz ne kadar çok alan varmış” sohbetine döndü, bana yeni ufuklar ve kapılar açtı. Meğer ne kadar güzel fikirler geçiyormuş akıllarından. Hayata ne kadar geniş bakabiliyorlarmış. Çocuğun bir bütün olduğunu, velinin ihtiyaçlarını karşılamanın (keşfedip karşılamanın) çocuğun başarısına katkıda bulunacağını öyle güzel görmüşlerki. Ders olmayan saatlerde velilere yönelik gelişim çalışmaları yapmaya başlıyorlar.  O kadar hoşuma gitti ki.  Bende bir veliyim. Gelişimim ile ilgili karşılanmayan bir ihtiyaç beni engellediğinde, çocuğum ile iletişimimi nasıl engellediğini biliyorum. Çok basit şeyler bile bu sonucu doğurabiliyor. Bilgisayarı kullanma becerimin kısıtlı olduğunu, sunum hazırlamam gerektiğinde farketmem beni öyle geriyor ki, o gerginlik bazen tüm iletişimimi kilitliyor. İşte böyle küçük engelleri kaldırmak için çalışma alanlarını kullanıma açıyorlar. Veliler için bilgisayar eğitimi, İngilizce dersleri, yaşam koçluğu.

Evet, isteyen velilere yaşam koçluğu yapabileceğimi keşfettik. Kendi danışanlarım için mekanı kullanabileceğim gibi, çocuklarını oraya teslim eden ve desteğe  ihtiyacı olan velilere de koçluk yapabileceğim. Bir anda enerjim yükseldi. Çok heyecanlıyım. En çok haz aldığım alan. Beklemediğim yönlerden kapılar açılıyor. Bana düşen, o kapılardan geçmek.  J J J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder