6 Eylül 2013 Cuma

Günün Düşündürdükleri 06.09.2013

Hayat karşımıza iyi insanlar çıkarınca ne kadar şanslı olduğumuzu hatırlıyoruz.  Ben şanslı bir insanım. Hayat karşıma gittikçe daha çok içi iyi, içi güzel insanlar çıkarıyor.

Etiler Forum'da tanıştığım Özlem Kayra onlardan biri. 19 Ağustos'ta gönüllü YGS kursu başlattı. Yer buldu. Öğrenci buldu. Öğle yemeği, çay-kahve, gerektiğinde yol parası, kırtasiye, kitap ihtiyaçlarının karşılanmasını organize etti. Bugün kursu ziyaret ettim. Özlem'i dinledikçe ve izledikçe böyle bir çalışmanın ne kadar çok detay içerdiğini, özveri içerdiğini farketim.

Özlem'i anlatmak istiyorum. Öğretmen. Müthiş bir enerjisi var. Hayata bağlı. İnsanların yaşamına destek  vermekten mutlu oluyor. Çocuklarla iletişimi o kadar güzelki. Sevgiyle veriyor bilgileri. Çocuklarda sevgiyle alıyorlar. Bir ablanın kardeşleri ile konuşurkenki tonlama var sesinde, davranışlarında sevgi, bilgelik ve sahiplenme var. Öğrencilerin içine bilgi akıtıyor.

Bugün 12 öğrenci vardı (sayı 20ye kadar çıkıyor bazı günler) Pırıl pırıl beyinler. Hayata yenilmeyi red eden, yaşamda sunulmayan imkanlar için uğraşan, sunulanları sünger gibi emen gençler. Bazılarının yüksek sesle paylaştıkları hayalleri var. Onlara sunulan imkanı yaşlarının verdiği durulukla ve hayatın yaşattığı zorlukların karışımı bir tavırla alıyorlar.

Sınıfta otururken bildiğim birşeyi tekrar farkettim. Farklılıkları görüp kabul etmek hayatı zenginleştiriyor. Herkesi güçlendiriyor. Özlem tahtada soruların çözümünü anlatırken her öğrenci farklı izledi.. Kimisi not aldı, kimisi çözüme katıldı, kimisi yalnızca izledi. Hepsi sonuca vardı. Öğrendi. Öğrenmeyi sağlamak için kişinin özelliklerini görüp kabul etmek, bu özelliklerin desteği ile öğretmek herkes için yaşamı ve tüm deneyimi kolaylaştırıyor.

Yaşamlarına dokunabildiğim kişileri karşıma çıkardığı için hayata teşekkür ediyorum. Bu yazıyı okuyan dostlarım, sizden düşünmenizi rica ediyorum. Yaşama amacınız ne? Eğer başka yaşamlara dokunmak, çocukların daha güçlü ilerlemelerine el vermek amaçlarınız arasındaysa işte size  denize atılmayı bekleyen birkaç deniz yıldızı. Bu gençlere nasıl yardımcı olmak istersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder