25 Ekim 2013 Cuma

Günün Düşündürdükleri 25.10.2013

Uzun Kurban Bayramı tatili çok iyi geldi. Kafamın içinde birbirini ezerek koşuşan düşünceler, yapmak istediklerim, yapmam gerekenler sıraya girmeye başladı. Pazartesi yaşam normal ritmine döndü. Ben listelerimi yaptım ve yola çıktım. Listede en sevdiğim maddelerden biri başladığım ancak bitirmediğim kitaplara odaklanıp yükümü hafifletmek. Doğrusu bitirmediğim için içime dert, omzuma yük olmuşlar.

Bugün ilk kitabıma el attım. “An Introduction to Voice Dialogue”  ile başladım. Kitabı çok sevdiğim arkadaşım Ece hediye etmişti. Okumaya başladıktan kısa bir süre sonra Gezi olayları başlayınca başucumda Gezi kitaplarının altında kalmış. Başlığın altındaki cümle bugün gözüme takıldı: “Finding the Benefit of People Who Bug You”, “Seni Rahatsız Eden İnsanların Faydasını Anlamak”. Bugün görmüş olmam ilginç geldi. Sabah yürürken beni rahatsız eden birkaç kişiyi düşünmüş ve beni niye rahatsız ettiklerini, acaba hangi yönümü bana gösterdiklerini merak etmiştim.

Hepimizin içinde birçok ses var. En temel 2 ses iç kritik ve yargıç . Bu aralar yargıç çok konuşmaya başladı. Beni rahatsız eden kişileri yargılarken kendimi yakaladığımda, bu nedenle hangi yönümü bana gösterdiklerini merak ettim. (Özlem Sarıoğlu Voice Dialogue seansına ihtiyacım var J ). Çatışma yaşamamak için hep çaba göstermişimdir. Ancak insanları yargılarsam nasıl onları anlar ve iletişim kurabilirim ki ? İletişim kurulmazsa çatışma yönetilemez. Eh buyrun buradan yakın.  Gittikçe daha çok kutuplaşan bir dünyada, yalnızca yargıcı dinlemek, neden ve neyi yargıladığını anlamamak tehlikeli bir yalnızlaşmaya, korkuya ve daha çok çatışmaya itiyor bizi. Yargıladığım kişilerin kişiliğimin bastırılmış yönleri olduğunu farkedip onları kabul ettiğimde, kendi farkındalığım da artıyor, kendimle iletişim kurunca çevremle sağlıklı iletişim kurma becerimde artıyor. Büyüyorum ve hayatımın kontrolü biraz daha elime geçiyor.


Hedefim 1 hafta sonra kitabı bitirmiş olmak. Farkındalığım biraz daha artmış, biraz daha kendimle tanışmış ve daha mutlu ve güçlü yaşamaya doğru yol almak.  J

1 yorum:

  1. Ne zaman istersen Özlem Sarıoğlu Voice Dialogue seansı vermeye hazır canım :) İyi okumalar...

    YanıtlaSil