22 Ocak 2011 Cumartesi

Günün Düşündürdükleri 20 Ocak 2011

Maliyet yaşamdan daha önemli.

Çok acı. Ancak ülkem insanının doğaya zarar vermek ile ilgili görüşü bu.

Uzun zamandır evde biriken her türlü torbadan çok fazla rahatsızlık duyuyorum. Elimden geldiğince torba almamaya, market alışverişine giderken arabanın arkasında torba bulundurmaya, elimde torba varsa aldığım küçük boyutlu şeyleri elimdeki çantaya torbaya koymaya çalışıyorum. Evdekilerin sayısı biraz azalır gibi oldu. Yılbaşı alışverişi, disiplinde biraz gevşeme veeee…. Etraf yine torba doldu. İçim acıyor bunları doğaya salarken. Hiç olmazsa her torbayı kullanabildiğim kadar çok kullanayım, sonra çöp torbası haline getireyim diye uğraşıyorum. Nafile. Yığın yinede erimiyor.

Hiç olmazsa kağıt poşet kullanılsa diye düşünmeye başladım. Hiç olmazsa naylondan daha az zararlı, tekrar tekrar kullanılabilir dedim. Bunu satıcılarla paylaşırsam belki sahiplenme artar sandım.(hala öyle düşünüyorum). Bu sabah ilk denememi yaptım ve geri püskürtüldüm.

Sabah 9 :00da Office 1 Superstore’un Altunizade Camii karşısındaki mağazasına girdim. Evdeki makaleleri gruplayacağım, açık kenarlı klasörlere ihtiyacım vardı. Tam istediğimi buldum, kasada ödeme yaparken baktım kasiyer kocaman, kalın bir naylon poşetin içine koyuyor. Poşet tabiiki logolu. Çaresiz hissettim. Başka türlü taşıyamayacağım klasörleri. Bari şu kağıt poşet fikrimi paylaşayım dedim. Aldığım cevap “Sanırım maliyet yüksek, onun için kağıt torba kullanılmıyor”.

Doğrudur. Maliyet insanlıktan daha önemli. Çok yazık. Kendimizi, çocuklarımızı, sağlığımızı, geleceğimizi düşünemeyecek kadar miyop gözlerle bakıyoruz geleceğimize. Maliyetleri kurtaralımda, bizi boşver. Şirket kar etsin, reklam yapsın da; üzerinde logosu yazılı torbalar çöpleri doldursun, denizlerde yüzsün,sağlığımız cehaletimizden dolayı bilmediğimiz boyutlarda etkilensin  hiç önemli değil.

Yanlışı yapan sadece firmalar değil. Çevremde hiç kimse, kullandığı ve zararlı olduğunu bildiği şeyleri azaltmak, kendine önem vermek için kökten bir değişiklik yapmak için çaba harcamıyor. Hiç « torba vermeyin » diyeni duymuyorum.

Lütfen, hiç olmazsa bizler bu sorumluluğu üstlenelim. Hepimiz bir ucundan tutalım. Çözümü hep başkalarından beklersek beklediğimiz çözüm gerçekleşir mi ???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder