23 Mart 2011 Çarşamba

Günün Düşündürdükleri 13 Mart 2011

"1000 Volt"un önüne arabamızı park edemedik. Bundan sonra acaba o kaldırımda yürümekte mi yasak olacak?


İstanbul'da yaşayan herkes aracını park etme sancısını sürekli yaşar. Sancıyı yaşar ancak belli kurallar içinde çözümünü bulur. Herkesin bildiği kurallar. Garaj girişlerine ölseniz park etmezsiniz. Başka arabanın geçişine engel olmazsınız örneğin. Otopark olmayan semtlerimizde, yani neredeyse bütün İstanbul'da başkalarının güvenliğini tehlikeye sokmadığınız, trafik kurallarını ihlal etmediğiniz sürece neredeyse heryere aracınızı bırakırsınız. Olabilecek en kötü şey aracınız çekilir. Yani bu akşama kadar ben böyle bilirdim.

Bu akşam şehir eşkiyalığı denecek bir deneyim yaşayana kadar ben böyle bilirdim. Ama belli ki kurallar değişmiş. Bizim haberimiz olmamış. Akşam saat 9 cıvarında eşimle birlikte Levent'te Nispetiye Caddesi üzerinde oturan bir arkadaşımızı ziyarete gittik. Herzaman yaptığımız gibi caddeye paralel sokaklara saptık. İş yeri ağırlıklı bir yerleşim olduğu için mesai saatleri sonrasında kolay yer bulunur diye düşündük. Nitekim Çalıkuşu sokakta yanyana yer alan 2 garaj girişinden hemen sonra 14 numaralı  2 katlı işyerinin önünde boş bir yer bulduk .  Arabayı park edip yola koyulmuştuk ki arkamızdan biri seslendi: " Buraya mı geldiniz?" Sokakta bizden başka kimse yok. Doğal olarak sesin geldiği yöne döndük. Kapısında "1000 Volt" yazan işyerinin güvenlik görevlisi bize sesleniyor. Arabamızı oraya park edemeyeceğimizi söyledi. Gerekçesi ise çok acıklı. Önce kapı önünün onlara ait olduğunu söyledi. Sonra sırasıyla gelen olabileceğini, patronun kapı önünde inmezse çok kızdığını, gece yalnız kendisinin orada olduğunu ve gelen olursa ve kapının önü boş değilse kendisinin o aracı park etmek için güvenlik kulübesinden uzaklaşmak zorunda kalacağını sırasıyla paylaştı. Söylediği gerekçeler bizim tarafımızdan onaylanmayıp, mantığının yanlışlığı ona bile anlatıldıkça sıradaki daha anlamsız gerekçeyi sıraladı. Sıraladığı gerekçelerin akşam saat 9'da nasıl anlamsız ve komik olduğunun farkında bile değildi. 

Birisi bana bunun ne anlama geldiğini anlatabilir mi? "1000 Volt" adlı post-prodüksiyon şirketi kapısında park edilemeyecek kadar güçlü mü? Bu nasıl bir şirket ki , güvenlik elemanı vatandaşın hakkına karışacak gücü kendinde buluyor? Bu nasıl bir şirket ki, eğer güvenlik görevlisinin sıraladığı gerekçeler doğruysa, vatandaşın hakkına tecavüz etme hakkını kendinde buluyor? Merak ettim bundan sonra acaba "1000 Volt"un kapısının önünden yürümekte yasak mı olacak? Güvenlik görevlisi çıkıp "buradan yürümeyin, patron kızıyor" derse vatandaş hakkını nasıl koruyacak? Patronun acaba böyle kullanıldığından haberi var mı?

Ben bu durumu şikayet etmek istiyorum . Lütfen şikayetimi nereye yapabileceğim konusunda bana yardımcı olur musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder