19 Ekim 2010 Salı

Günün Düşündürdükleri 10.10.2010

Dostluk nedir? diye bugün aklıma bir soru düştü. Çünkü bu sabahı bir dostumla geçirdim. Ne zaman bir araya gelsek, derdi dahi olsa, etrafını, özellikle beni tarafsız dinleyebilen, söylediklerimi dinleyip duygu ve veriyi ayrıştırabilen, dolayısı ile hayatın getirdikleri her ne ise onları daha dik omuzlar ile ve daha hafif bir ruh haliyle karşılamama bilmeden destek veren bir insan.
Onu ve diğer “dost” olarak nitelendirdiğim kişileri düşündüm. Ben onları niçin bu sıfat ile ödüllendirdim? İlk aklıma gelen de beni hiç yargılamadıkları oldu. Sonra beni olduğum gibi kabul ettikleri, sonra beni duydukları, sonra gitmek istediğim yolda bana fikir verirken kendi korkularını işe hiç katmadıkları.
Yargılanmaktan oldum olası rahatsız olmuşumdur. En sevdiklerimin bile böyle davranması beni hep ürkütmüştü gençliğimde. Yargılanmamak için birşey paylaşmadığım, ilişkilerimi yüzeysel tutmayı tercih ettiğim, bu yüzden çok yorulduğum günleri bilirim. Büyümenin bir güzel tarafı da, duygularımı korumayı öğrenmek, mümkün olduğunca olanları ve söylenenleri kişisel almamak ve hayat tarzı yargılamak olan kişileri hayatımdan ayıklama cesaretini gösterebilmek.
İnsanın olduğu gibi kabul edilmesi müthiş bir duygu. Kendimi anlatmak için çaba harcamadan, yorulmadan, yine de yoğun bir şekilde kendimi paylaşabilmek insanı güçlendiren bir deneyim oluyor her seferinde. Yine aynı duygu içimde: Yargılanmamanın verdiği hürriyet  ve güç. Ayrıca cesur insanlarla çevrilmiş olmanın verdiği bir güven duygusu. Çünkü ancak cesur olanlar farklı ve değişik olan insanları, fikirleri, deneyimleri,  onları yargılamadan, oldukları gibi kabul edebiliyorlar.
Bunlar benim dostlarım. Beni tarafsız olarak dinleyip benim anlayabileceğim destekleriyle hep yanımdalar; doğrularımı görmem için bana ayna tutarak, beni dinlerken, kendilerini, korkularını heyecanlarını duyduklarına katmayarak, benimle tüm paylaşımlarında yanımda yer alarak gözümde hergün daha da büyüyen, takdir ettiğim insanlar. Sağ olun can dostlarım. Var olduğunuz için, dostum olduğunuz için çok şanslıyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder